peace =P

Tuesday, May 3, 2011

dedicated

oxford dictionary says about dedicate:
"devote (esp. oneself) to a special task or purpose. 2 address (a book etc.) to a friend, patron, etc. 3 devote (a building etc.) to a deity, saint, etc."

rs nak tulis puisi plak hari nie...bg jiwang skit musim2 exam nie..haha

Aku mengenalinya tanpa aku sedar...

Dan mula merapati setelah pertama kali berjumpa...

Tarikh dan hari aku tak ingat..

Tapi yang pasti, kami berkenalan di saat sama-sama menunggu bas...

Tidak pernah aku sangka..

Allah menghadiahkan dia padaku...

Hidup seakan berubah...

Andai dulu, aku seorang diri...

Kini ada insan yang perlu aku sayangi...

Ada insan yang perlu aku cintai...

Melangkah aku pergi jauh dari dia...

Sedih dan takut mula menyelubungi...

Bimbang jika dia tidak kuat...

Tapi keyakinan dan tawakal...

Ku serah pada yang Maha Mentadbir dan Merancang...

Sekuntum bunga merah aku terima dari nya...

Tanda perpisahan dan perjumpaan terakhir...

Dan buatnya, hanya keychain buat pengganti ingatan...

Dan aku yakin..

Berpisah dan bertemu kami kerana Allah...

Hari ini,

Ingin sekali aq imbas kembali rasa itu..

Rasa sayang dan cinta itu...

Kerna jika kami ditemukan semula...

Aku ingin rasa itu kekal seperti biasa...

Hari ini,

Dia akan kembali dengan izin Allah..

Ke sini, di sini...

Dan pastinya harapan ku tinggi...

Agar kami bertemu semula..

Setelah lama terpisah...

Tanpa wajah dan juga suara...

Dan sekembalinya dia...

Aku ingin berkongsi denganya...

Kabar iman ku, kabar iman nya...

Semoga kami diredhai-Nya...

I’ll be wait for u, dear...

Dedication to: Noramalina Zainordi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

try tengok

advice (10) aku (24) art (11) bestfrenz (2) cerpen diri (1) cinta (54) dakwah (16) daurah (19) diaries (95) english (11) fakta (1) family (1) free (5) friend (29) gaza (4) hadith (2) hurt (4) iklan (1) insaf (37) islamic (37) jihad (7) jiwakacau (16) lirik (10) love (55) lyrics (7) nasyid (7) o (13) palestine (7) perantau (12) photography (10) puase (7) sahabat (35) sajer jer (38) share (3) sharing (208) soalan (52) stalker (4) tazkirah (17) usrah (15) video (5) wordless wednesay (1)