peace =P

Sunday, February 20, 2011

kecewa


“take care” “ sayang” “ ilove u” “jgn nakal2” etc. Itu semua ayat-ayat biasa digunakan bagi pasangan couple. Aku mulai pening dengan dunia sekarang dan diri aku sendiri.

Tanpa rasa bersalah pada Allah, ayat-ayat sebegitu dikeluarkan oleh seseorang kepada seseorang yang bukan muhrim. Ayat-ayat tu buat bulu roma aku meremang. Mungkin aku geli, mungkin juga aku menyampah. Aku tersengih sendiri dengan gelagat manusia. Mungkin bukan manusia tp musleem. Mungkin tanpa aku sedar, aku pernah gunakan kata-kata itu untuk seseorang yang aku yakin bukan muhrimku. Ya, aku tak pernah couple, aku tak pernah bercinta. Tapi aku pernah gunakan ayat sebegitu dulu.

Makin keliru dengan diri sendiri. Kenapa aku yang tak pernah couple ni, pernah menggunakan ayat tersebut. Teringin untuk menarik kembali kata-kata itu yang pernah aku hantar kepada seorang kawan. Tapi aku yakin terlajak perbuatan bukan mudah untuk ditarik kembali. Saat aku membaca ayat-ayat cinta pasangan couple di fesbuk, aku terasa tertampar. Aku geli, tp aku juga pernah menulis ayat-ayat itu. Kenapa lah aku tak geli ketika aku menulisnya dulu.

Air mata mula keluar bila mengenangkan dosa-dosa lepas. Tapi aku sedar, aku memang selalu kalah pada bisikan dan hasutan syaitan serta nafsu al-hawa’. Pengkhianatan berulang kali aku lakukan. Aku kata aku cinta Allah dan Rasululllah. Tapi sering juga hati ini terjatuh hati dgn manusia lain. Orang kata itu fitrah. Tapi bukan fitrah aku. “BUKAN AKU”

Aku melihat orang berpasangan, dan ya...memang naluriku juga ke situ. Tapi aku mahu kan HALAL. Aku yakin selagi Allah tak pertemukan aku dengan si dia, itu bermakna belum masaku. Perancangan Allah lah yang terbaik. Aku yakin dan aku beriman dengan itu.

“HARAM....HARAM...HARAM...” harus itu aku sematkan dalam diriku. Couple itu HARAM. Dan sememangnye aku menbencinya dari dulu. Allah selamatkan aku sejak lama dulu, sejak aku dilahirkan di dunia ini. Tidak pernah dalam hidup aku menginginkan couple. Tapi mungkin dek kerana naluri, adakala aku menginginkan pasangan hidup yang HALAL. Yang mampu berada disisi bila aku penat dan ingin bercerita tentang masalah. Belum masanya...ya belum masanya aku memikirkan itu...

Melihat gelagat umat yang melalaikan Allah, merupakan dorongan untuk aku tidak terjatuh ke dalam lembah jahiliyyah. Aku bersyukur. Tapi aku juga mahu mereka sedar bahawa apa yang mereka lakukan itu mengundangan marah pencipta kepada ciptaan-Nya. Begitu mudah pencipta ingin menghancurkan ciptaanya. “kun fayakun”...just “kun fayakun”...

Aku sangat kecewa dengan diriku kerana aku lemah. Allah, bantu la hamba-Mu ini. Aku bimbang aku tak mampu pertahankan cintaku pada-Mu...

translator: me

p/s: tak mampu lagi kaki berdiri tegak~~~ ;(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

try tengok

advice (10) aku (24) art (11) bestfrenz (2) cerpen diri (1) cinta (53) dakwah (15) daurah (19) diaries (95) english (11) fakta (1) family (1) free (5) friend (28) gaza (4) hadith (2) hurt (4) iklan (1) insaf (37) islamic (37) jihad (7) jiwakacau (16) lirik (10) love (54) lyrics (7) nasyid (7) o (13) palestine (7) perantau (12) photography (10) puase (7) sahabat (34) sajer jer (38) share (3) sharing (207) soalan (52) stalker (4) tazkirah (17) usrah (15) video (5) wordless wednesay (1)