peace =P

Tuesday, February 22, 2011

focus


Its 12:02 on 22/2/11

Tak boleh nk tido sebab still banyak tak study lagi...

Exam marketing Prof. Zainal mmg xdapat nk dijangka kan susahnya....

Kalau tidak, masa kan ramai ex-dip yang drop subjek tu...

Patutnye aku memikirkan macam mane nak menjawab exam tu besok pagi...

Tapi jauhnye fikiran melayang menyebabkab exam tu seperti akan berlansung lagi seminggu...

Memikirkan bagaimana keadaan kawan baik ku di johor...adakah die mengingatiku??

”lupakan saje die” bisik hatiku...tapi mampukah aku melupakanya? Bantah otak ku...

Pengganti...ya, itu la yang paling layak untuk aku panggil kepada teman sekelasku yang aku rasakan semakin banyak masa aku luangkan bersamanya...

Masa belajar ku banyak ku luangkan bersamanya...mungkin kerana dia adalah budak dekan dalam kelas ku...selain itu, dia lah saja budak ex-dip yang dapat aku harapkan untuk menjadi penunjuk ajarku selain lecturer yang semakin sukar aku fahami ajaran nya...mungkin pemikiran profesor sukar dicapai oleh akal ”degree”ku, keluhku....

Pengganti untuk kawan baik ku?ahhh....mane mungkin...tp....

Besok exam...besok exam....

Itu yang patut aku fokuskan...bukan teman hidup yang perlu aku fikirkan sekarang....

Lebih baik aku fikirkan bagaiman untuk aku jauhkan diriku dari gosip meliar teman sekelas tentang ku dan seorang rakan sekelas ku yang lain....

Pada aku...perempuan yang baik tak sepatutnya mendapat gosip liar....

Lebih baik aku fokuskan, bagaimana harus aku lakukan untuk menjadi kekasih kepada yang Maha Pengasih...itu lebih baik bisik ku...ya, itu lebih sejuta kali lebih baik untuk aku fikirkan...

P/s: Ya, Allah...hanya pada-MU aku bergantung harap...permudahkan urusan ku...dan jauhkan kejahatan dari ku...kerna Kau jua lah yang menciptakan segalanya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

try tengok

advice (10) aku (24) art (11) bestfrenz (2) cerpen diri (1) cinta (54) dakwah (16) daurah (19) diaries (95) english (11) fakta (1) family (1) free (5) friend (29) gaza (4) hadith (2) hurt (4) iklan (1) insaf (37) islamic (37) jihad (7) jiwakacau (16) lirik (10) love (55) lyrics (7) nasyid (7) o (13) palestine (7) perantau (12) photography (10) puase (7) sahabat (35) sajer jer (38) share (3) sharing (208) soalan (52) stalker (4) tazkirah (17) usrah (15) video (5) wordless wednesay (1)